Una voz temblorosa. Música y auto-afección en Jacques Derrida

Cristóbal Durán

Producción científica: Contribución a una revistaArtículo de revisiónrevisión exhaustiva

Resumen

This paper attempts to show that the status of music in Jacques Derrida's work offers a rigorous account of the figure of Self-Affection. If voice is the exemplary model of Self- Affection, as a space in which a Self ensures the stability of his presence, Derrida's development of music as an experience of an impossible appropriation suggests a restatement of the self-affective voice. Self-Affection, as the possibility of subjectivity, would no longer be a homogeneous space enclosed on itself, but rather a spacing which establishes and prevents at the same time the monologue of voice.

Título traducido de la contribuciónA trembling voice: Music and self-affection in Jacques Derrida
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)45-58
Número de páginas14
PublicaciónAisthesis
Volumen58
DOI
EstadoPublicada - 2015

Palabras clave

  • Music
  • Self
  • Self-affection
  • Temporality
  • Voice

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Artes plásticas y escénicas
  • Filosofía
  • Teoría de la literatura

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Una voz temblorosa. Música y auto-afección en Jacques Derrida'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto