Trabajo colaborativo y la ecología del aprendizaje: Collaborative work and learning ecology

Título traducido de la contribución: trabajo colaborativo y la ecología del aprendizaje

Rosa A. Barrera, Rosa M. Montaño, Pedro E. Marín, Jorge E. Chávez

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

3 Citas (Scopus)

Resumen

The purpose of this study is to develop behavioral profiles, by considering elements of learning ecology, of first-year higher education students that participate in collaborative discussion forums on a digital environment. To determine student profiles, student inputs are analyzed according to two dimensions: 1) message type (content and depth) and 2) context variables that include day of the week, time of the day, and input topic. A descriptive-quantitative analysis is applied. The sample is composed by 43 students enrolled in a computer science course. The results aim to identifying the times of the day and the days of the week that most affect deep learning. Student inputs with the greatest level of depth were attained after 7:00 p.m. In conclusion, this research study identifies learning ecology behavioral profiles that improve deep learning in students
Título traducido de la contribucióntrabajo colaborativo y la ecología del aprendizaje
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)3-12
Número de páginas10
PublicaciónFormacion Universitaria
Volumen14
N.º6
DOI
EstadoPublicada - dic. 2021

Palabras clave

  • Collaborative forums
  • Computer
  • Deep learning
  • Higher education
  • Learning
  • New ecology

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Educación

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'trabajo colaborativo y la ecología del aprendizaje: Collaborative work and learning ecology'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto