Single solution, multiple perspectives

Angeles Dominguez

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroCapítulo

3 Citas (Scopus)

Resumen

This article reviews a model-eliciting activity, with a single-numerical answer, implemented in a calculus class at the university level. A closer look at students' solutions reveals multiple perspectives in solving the problem, perspectives that present students' conceptual and representational systems. Most model-eliciting activities allow for multiple responses, and consequently multiple approaches. This article presents the wide variety of modeling perspectives, even though the activity has a single numerical answer.

Idioma originalInglés
Título de la publicación alojadaModeling Students' Mathematical Modeling Competencies
Subtítulo de la publicación alojadaICTMA 13
EditorialSpringer US
Páginas223-233
Número de páginas11
ISBN (versión impresa)9781441905604
DOI
EstadoPublicada - 1 dic 2010

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Ciencias sociales (todo)
  • Arte y humanidades (todo)

Huella Profundice en los temas de investigación de 'Single solution, multiple perspectives'. En conjunto forman una huella única.

  • Citar esto

    Dominguez, A. (2010). Single solution, multiple perspectives. En Modeling Students' Mathematical Modeling Competencies: ICTMA 13 (pp. 223-233). Springer US. https://doi.org/10.1007/978-1-4419-0561-1_19