Single solution, multiple perspectives

Producción científica: Contribución a los tipos de informe/libroCapítulorevisión exhaustiva

8 Citas (Scopus)

Resumen

This article reviews a model-eliciting activity, with a single-numerical answer, implemented in a calculus class at the university level. A closer look at students' solutions reveals multiple perspectives in solving the problem, perspectives that present students' conceptual and representational systems. Most model-eliciting activities allow for multiple responses, and consequently multiple approaches. This article presents the wide variety of modeling perspectives, even though the activity has a single numerical answer.

Idioma originalInglés
Título de la publicación alojadaModeling Students' Mathematical Modeling Competencies
Subtítulo de la publicación alojadaICTMA 13
EditorialSpringer US
Páginas223-233
Número de páginas11
ISBN (versión impresa)9781441905604
DOI
EstadoPublicada - 1 dic. 2010

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Ciencias Sociales General
  • Artes y Humanidades General

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Single solution, multiple perspectives'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto