Resultados de la aplicación de un programa de educación emocional en Educación Primaria

Gemma Filella-Guiu, Núria Pérez-Escoda, María Jesús Agulló Morera, Xavier Oriol Granado

    Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

    21 Citas (Scopus)

    Resumen

    This article presents the results of the evaluation of the effectiveness of an emotional education program for elementary school children. It aims to determine the program's impact on the development of the five dimensions of emotional competence: Emotional awareness, emotional regulation, emotional autonomy, social competence and life skills and wellbeing (Bisquerra & Pérez, 2007). A quasi-experimental design with two groups pretest-posttest control group was used. The results obtained on a sample of 423 children aged between 6 and 12 old years showed a significant increase in punctuations of emotional competences after the intervention.

    Título traducido de la contribuciónResults of an emotional education program in primary school
    Idioma originalEspañol
    Páginas (desde-hasta)125-147
    Número de páginas23
    PublicaciónEstudios Sobre Educacion
    Volumen26
    DOI
    EstadoPublicada - 2014

    Palabras clave

    • Elementary school
    • Emotional competences
    • Emotions
    • Program evaluation

    Áreas temáticas de ASJC Scopus

    • Educación

    Huella

    Profundice en los temas de investigación de 'Resultados de la aplicación de un programa de educación emocional en Educación Primaria'. En conjunto forman una huella única.

    Citar esto