Resultados de la aplicación de un programa de educación emocional en Educación Primaria

Gemma Filella-Guiu, Núria Pérez-Escoda, María Jesús Agulló Morera, Xavier Oriol Granado

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo

9 Citas (Scopus)

Resumen

This article presents the results of the evaluation of the effectiveness of an emotional education program for elementary school children. It aims to determine the program's impact on the development of the five dimensions of emotional competence: Emotional awareness, emotional regulation, emotional autonomy, social competence and life skills and wellbeing (Bisquerra & Pérez, 2007). A quasi-experimental design with two groups pretest-posttest control group was used. The results obtained on a sample of 423 children aged between 6 and 12 old years showed a significant increase in punctuations of emotional competences after the intervention.

Título traducido de la contribuciónResults of an emotional education program in primary school
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)125-147
Número de páginas23
PublicaciónEstudios Sobre Educacion
Volumen26
DOI
EstadoPublicada - 1 ene 2014

Palabras clave

  • Elementary school
  • Emotional competences
  • Emotions
  • Program evaluation

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Educación

Huella Profundice en los temas de investigación de 'Resultados de la aplicación de un programa de educación emocional en Educación Primaria'. En conjunto forman una huella única.

  • Citar esto