Resolución alternativa de conflictos ante el Servicio Nacional del Consumidor (SERNAC)

María Elisa Morales, Nathalie Walker

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

This paper analyzes the individual and collective mediations as alternative dispute resolution schemes (ADRs) developed by SERNAC (Servicio Nacional del Consumidor). In order to reach this objective, this work examines and comments on the consumer protection law, before and after its last modification, with a contrast’ technique. The study of the normative and its changes leads us to the general conclusion about the individual and collective mediation are, strictly speaking, negotiations. These negotiations represent a legislative effort directed to introduce rules for these types of Alternative Dispute Resolution (ADR).

Título traducido de la contribuciónMethods of alternative dispute resolution regarding the SERNAC
Idioma originalEspañol
PublicaciónVniversitas
Volumen69
DOI
EstadoPublicada - dic 2020

Palabras clave

  • Alternative dispute resolution
  • Consumer
  • Consumer protection law

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Derecho

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Resolución alternativa de conflictos ante el Servicio Nacional del Consumidor (SERNAC)'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto