Representación discursiva-multimodal de la estudiante liceana en medios digitales alternativos chilenos antes y después del estallido social

Liliana Vásquez-Rocca, Analicia Aldana, Patricia Ceroni

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

This article explores the discursive-multimodal representation of the high school student “liceana” in the Chilean digital press. Through a qualitative methodology and following the categories of the Appraisal system, eight journalistic texts were analyzed. The students are represented by other social actors legitimized by their position of power who physically and psychologically attack them. In this sense, alternative digital media reproduces hegemonic readings of reality, naturalizing adult-centered and sexist approaches to secondary school students. This confirms the invisibility and under-representation that women face in shaping public space.

Título traducido de la contribuciónDiscursive-multimodal representation of the “liceana” student in chilean alternative digital media before and after the social outburst
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)716-744
Número de páginas29
PublicaciónDiscurso y Sociedad
Volumen16
N.º3
EstadoPublicada - sep. 2022

Palabras clave

  • APPRAISAL system
  • digital press
  • female high school student
  • multimodality
  • sociocultural gender

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Lengua y lingüística
  • Lingüística y lenguaje

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Representación discursiva-multimodal de la estudiante liceana en medios digitales alternativos chilenos antes y después del estallido social'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto