Rendimiento académico de estudiantes migrantes: influencia del estatus migratorio y factores socioeducativos

Solange Muñoz Jorquera, Michelle Mendoza Lira

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

In order to analyze the influence of migrant status and other individual, family, institutional and teacher qualification factors on student performance, SIMCE math test result of 80,751 8th grade (primary) students from the Metropolitan Region (Chile) were analyzed. Hierarchical multiple linear regression revealed the existence of four types of students (in order of performance: new generation, 2nd generation, native and 1st generation) and that the migrant status is related to performance, being one of the most important variables.

Título traducido de la contribuciónAcademic performance of migrant student: influence of immigration status and socioeducational factors
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)201-221
Número de páginas21
PublicaciónEstudios Sobre Educacion
Volumen44
DOI
EstadoPublicada - 2023

Palabras clave

  • Academic performance
  • Hierarchical multiple linear regression
  • Migrant student
  • Primary education

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Educación

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Rendimiento académico de estudiantes migrantes: influencia del estatus migratorio y factores socioeducativos'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto