Reconfigurando Usuarios de Terapia Ocupacional en Estrategias de Educación Superior Basadas en Telesalud*

Fernando A. Valenzuela, Eduardo Bustos Fuentes, Cristian Valderrama Núñez

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

This article presents an analysis of the discourses of students and teachers of a higher education program in occupational therapy in Chile regarding their experiences in the process of implementing a practical training strategy based on telehealth during the COVID-19 pandemic. While recognizing the centrality of actions aimed at overcoming gaps in availability and usability of ICTs, they emphasize the challenge presented by the definition of a new moral order of representation and the consequent reconfiguration of users. The figures of teachers, students, caregivers, and patients as “active users” acquire a tangible meaning in reference to the work they do to write, read and stabilize this new configuration.

Título traducido de la contribuciónReconfiguring Occupational Therapy Users in Telehealth-Based Higher Education Strategies
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)1-23
Número de páginas23
PublicaciónSociologia y Tecnociencia
Volumen13
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 2023

Palabras clave

  • higher education
  • occupational therapy
  • online education
  • telehealth
  • users

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Sanidad (ciencias sociales)
  • Desarrollo
  • Sociología y ciencias políticas
  • Gestión tecnológica y de innovación

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Reconfigurando Usuarios de Terapia Ocupacional en Estrategias de Educación Superior Basadas en Telesalud*'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto