Recepción Clásica En El Primer Proyecto Educacional Para La República De Chile: Reflexiones De Juan Egaña En 1811

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

This article analyzes, from the approach and methodology of reception studies, the influence of the classical tradition in the first educational project for the Chilean Republic, entitled Reflexiones sobre el mejor sistema de educación que puede darse a la juventud de Chile-Reflections on the best system of education that can be given to the youth of Chile-(1811) by Juan Egaña. The analysis corresponds to the context of the independence and republican conformation of Chile at the beginning of the 19th century, processes that inspired the author in the search for a formative model for the Chilean citizens. Evoking the Hellenic paideia, the text reflects a political and axiological notion of education, oriented to the formation of virtuous citizens for the new republic.

Título traducido de la contribuciónClassical reception in the first educational project for de republic of chile: Reflections by juan egaña in 1811
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)270-292
Número de páginas23
PublicaciónIntus-Legere Historia
Volumen14
N.º1
EstadoPublicada - 2020

Palabras clave

  • Chilean Independence.
  • Classical Reception
  • Educational Projects
  • Greek Education
  • Juan Egaña

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Historia

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Recepción Clásica En El Primer Proyecto Educacional Para La República De Chile: Reflexiones De Juan Egaña En 1811'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto