QUIJOTE INTERCULTURAL: RECREACIONES Y PRÁCTICAS DE LECTURA INCLUSIVAS

Juan Pablo Catalán, Loreto Cantillana, Raquel Villalobos

    Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

    Resumen

    The study aims to analyze the inclusive practices in Mapuche children and adolescents who recreate Cervantes’ novel from the Mapuche worldview. The participants belong to two intercultural primary schools. In their execution, the students complete a workbook with fragments of Don Quixote by Santos Tornero and worksheets on Mapuche culture. The results show the recreation of the work from a syncretic perspective, where the intercultural component and universal values beyond time and culture are relevant.

    Título traducido de la contribuciónIntercultural Quixote: re-enactments and inclusive reading practices
    Idioma originalEspañol
    PublicaciónHuman Review. International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades
    Volumen18
    N.º3
    DOI
    EstadoPublicada - 2023

    Palabras clave

    • Inclusion
    • Intercultural education
    • Literary recreations
    • Mapuche
    • Quixote
    • Reading practices
    • Reading promotion

    Áreas temáticas de ASJC Scopus

    • Artes y Humanidades General

    Huella

    Profundice en los temas de investigación de 'QUIJOTE INTERCULTURAL: RECREACIONES Y PRÁCTICAS DE LECTURA INCLUSIVAS'. En conjunto forman una huella única.

    Citar esto