Precariedad e inseguridad en los sistemas y actores escolares

Pablo Rivera-Vargas, Carla Fardella, Cristina Alonso-Cano

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

This article presents the main contributions of the monograph “Precariousness and insecurity in school systems and actors” of the journal Foro de la Educación. The presentation is divided into three blocks. Firstly, it sets out the contemporary global historical and educational context in which the work is set, a context marked by the generation of precariousness and social insecurity in the face of the influence and pressure of capitalism on education systems. Secondly, the nine articles that make up the monograph are presented. Finally, we point out some considerations that we draw from the reading of the theoretical and empirical material presented, composed of highly relevant voices from different geographies and traditions.

Título traducido de la contribuciónPrecariousness and insecurity in school systems and actors
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)1-12
Número de páginas12
PublicaciónForo de Educacion
Volumen20
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 2022

Palabras clave

  • education
  • education system
  • insecurity
  • neoliberalism
  • Precariousness

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Educación

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Precariedad e inseguridad en los sistemas y actores escolares'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto