Personalidad de marca del transporte público: Una propuesta de modelo

Gustavo Vicencio Ríos, Luis Araya-Castillo, Yuracid Rivera Flores, Nicolás Barrientos Oradini

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

This research applies the brand personality theory, and with this the personality traits that users assign to the companies that opérate the public transport service in the city of Santiago de Chile. Through an exhaustive review of the literature and the application of semi-structured questionnaires, in-depth interviews and focus group meetings, the “Public Transport Brand Personality (PTBP)” model is obtained, which has adequate levels of content validity, it is multidimensional in nature, reflective type and the second order, and it is composed of the following dimensions: a) sincerity; b) controversial; c) helpful; d) conservator; e) competence; f) ambitious; g) sophisticated; and h) social.

Título traducido de la contribuciónBrand personality of public transport: A proposed model
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)1716-1768
Número de páginas53
PublicaciónOpcion
Volumen35
N.ºSpecial Edition 25
EstadoPublicada - 1 ene 2019

Palabras clave

  • Brand Personality
  • Chile
  • Model
  • Public Transport
  • Santiago

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Arte y humanidades (todo)
  • Ciencias sociales (todo)

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Personalidad de marca del transporte público: Una propuesta de modelo'. En conjunto forman una huella única.

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