PERFORMATIVIDADES EN LA FRONTERA POÉTICA Y VISUAL: LA LUZ QUE ME CIEGA E INSTALACIONES DE LA MEMORIA

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

In this article I propose that the poetic and visual texts La luz que me ciega by Malú Urriola and Paz Errázuriz and Instalaciones de la memoria by Verónica Zóndek and Patricio Luco maintain artistics and politicals proximities that stands on the interdisciplinary dialogue between poetry and photography. Based on this co-presence between word and image, I also propose the performative construction of different artistic-political frontiers that both texts share, which are configured as politics of inclination since they respond critically to the scopic and linguistic regimes that impose what is allowed to be seen and known.

Título traducido de la contribuciónPERFORMATIVITIES ON THE POETIC AND VISUAL BORDER: LA LUZ QUE ME CIEGA AND INSTALACIONES DE LA MEMORIA
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)98-123
Número de páginas26
PublicaciónNueva Revista del Pacifico
N.º77
EstadoPublicada - 2022

Palabras clave

  • border
  • performativity
  • photography
  • poetry

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Lengua y lingüística
  • Lingüística y lenguaje
  • Teoría de la literatura

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'PERFORMATIVIDADES EN LA FRONTERA POÉTICA Y VISUAL: LA LUZ QUE ME CIEGA E INSTALACIONES DE LA MEMORIA'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto