Percepciones de profesores de inglés como lengua extranjera respecto al uso de sistemas de respuesta en línea para estudiantes

Marco Cancino, Paloma Ibarra

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

2 Citas (Scopus)

Resumen

This mixed-methods study explored 30 EFL teachers’ perceptions of online student response systems (OSRSs) in emergency remote teaching settings. Data were collected using a survey addressing components related to the acceptance and use of OSRSs and semi-structured interviews. Survey findings revealed that OSRS components are regarded as helpful and engaging by EFL teachers. At the same time, interview data identified drivers (ease of use, increased student engagement, and immediate feedback) and obstacles (internet connection issues, lack of training, and distractive elements) concerning OSRS use. Pedagogical implications refer to the need for EFL teachers to receive proper training before using OSRSs and the benefits of accepting the gamified aspects of OSRSs as a significant feature that can support learning.

Título traducido de la contribuciónEFL Secondary Education Teachers’ Perceptions Toward Using Online Student Response Systems
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)97-111
Número de páginas15
PublicaciónProfile: Issues in Teachers' Professional Development
Volumen25
N.º1
DOI
EstadoPublicada - 1 ene. 2023

Palabras clave

  • EFL teachers’ perceptions
  • emergency remote teaching
  • gamification
  • online student response system

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Educación
  • Lingüística y lenguaje

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Percepciones de profesores de inglés como lengua extranjera respecto al uso de sistemas de respuesta en línea para estudiantes'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto