Pedagogía en Educación Física «otra» y Formación humana

Felipe Poblete-Valderrama, Luis Linzmayer Gutiérrez, Lucía Illanes Aguilar, Lizette Cenzano Castillo, Katherine Hetz Rodríguez, Carol Flores Rivera, Alejandro Iturra González

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

This essay is born from the need and questions of the authors in the field of professional work of InitialTeacherTraining (FID) in Pedagogy in Physical Education (PEF) and HumanTraining, it seeks to link these two concepts with the aim of stressing the FID processes in PEF in an «other» way from new possibilities.An FID in PEF «another» intended from a more human, felt and situated perspective will allow us to re-orient the training of future PEF teachers based on the current demands that are required to impact the teaching-learning processes aiming to develop transcendental levels in the school context, thus enduring over time the learning developed and, on the other hand, strengthening FID from a human component that goes beyond the pedagogical and/or disciplinary only.

Título traducido de la contribuciónPedagogy in Physical Education «other» and Human Formation
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)1137-1143
Número de páginas7
PublicaciónRetos
Volumen45
DOI
EstadoPublicada - 2022
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Higher Education
  • HumanTraining
  • Pedagogy in Physical Education
  • TeacherTraining

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Educación
  • Terapia física, deportiva y rehabilitación
  • Ortopedia y medicina del deporte

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Pedagogía en Educación Física «otra» y Formación humana'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto