Mapas conceptuales como herramienta pedagógica en la enseñanza de la química orgánica

Francisco Javier Cañas Urrutia, Carlos Manuel Cárcamo Díaz, Leontina Del Carmen Lazo Santibáñez

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo

Resumen

Organic Chemistry is a branch of Chemistry involving the study of the carbon atom, its compounds and reactions. Numerous investigations carried out in the field of teaching and learning processes indicate that knowledge of a conceptual and explanatory type is not conveyed in a conventional manner, but rather each individual is constructed. Therefore, the proposal for this study was devised to help students achieve significant sustainable learning in the area of reactivity in organic chemistry, using the Concept Maps described by Novak (1998) as a teaching tool.

Título traducido de la contribuciónConcept maps as a pedagogical tool for teaching organic chemistry
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)355-360
Número de páginas6
PublicaciónQuimica Nova
Volumen37
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 1 ene 2014

Palabras clave

  • Concept maps
  • Reactivity organic
  • Sustainable learning

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Química (todo)

Huella Profundice en los temas de investigación de 'Mapas conceptuales como herramienta pedagógica en la enseñanza de la química orgánica'. En conjunto forman una huella única.

  • Citar esto