Mapa de consenso del estudiante universitario como cliente interno

Letzkus Palavecino Manuel, Álvarez Maldonado David, González Martínez Luis, Araya Castillo Luis

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

In the field of education, with the aim of evidencing the visualization that university students have in the area of administration and economics of the teaching and learning process, as an internal client of educational organizations, the subjective characteristics of the student body are described, through techniques inspired by a non-traditional marketing methodology called ZMET, using the NVivo software for data analysis of a convenience sample of 10 informants. The result of this study materializes in a consensus map of the mental models of the students as beneficiaries of the teaching service, concluding in a circuit that relates motivation, achievements and student satisfaction.

Título traducido de la contribuciónConsensus map of university students as an internal client
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)64-78
Número de páginas15
PublicaciónRevista de Ciencias Sociales
Volumen28
N.ºESPECIAL 6
DOI
EstadoPublicada - 2022
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Consensus map
  • Internal customer.
  • Student perception
  • University education
  • University students

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Ciencias sociales (miscelánea)
  • Ciencias sociales (todo)
  • Administración pública

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Mapa de consenso del estudiante universitario como cliente interno'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto