Música y subjetividad hegel y las concepciones románticas de la música

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

4 Citas (Scopus)

Resumen

Hegel's definition of music as Kunst des Gemüts do not refer to the simple expression of feelings, but to the fact that only the music is directed to the self, the self as such, absolutely. That music is not only expression of particular feelings, but of pure feeling or subjectivity itself, is based on the most decisive feature that share music and soul: the temporality. Music expresses the self in its radically temporal essence. It is not necessary to emphasize the metaphysical function that follows from this conception of music. Far from the romantic origins of Wackenroder, E.T.A. Hoffmann or F. Schlegel, Hegel holds a romantic conception of music.

Título traducido de la contribuciónMusic and subjectivity hegel and romantic conceptions of music
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)593-608
Número de páginas16
PublicaciónAnales del Seminario de Historia de la Filosofia
Volumen29
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 2012

Palabras clave

  • Feeling
  • Hegel
  • Metaphysics
  • Music
  • Romanticism
  • Subjectivity

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Filosofía
  • Historia y filosofía de la ciencia

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Música y subjetividad hegel y las concepciones románticas de la música'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto