Integration of physics, mathematics and computer tools using challenge-based learning

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferenciarevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

This contribution presents the design of a course, called a block, for first-year engineering students using challenge-based learning as an educational strategy. The design is competency-based instead of learning objective-based and is based on the How People Learn Framework and the Legacy Cycle to integrate three different disciplines that are important to solve the engineering-context challenge: physics, mathematics, and computer tools.

Idioma originalInglés
Título de la publicación alojadaProceedings of the 2020 IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON 2020
EditoresAlberto Cardoso, Gustavo R. Alves, Teresa Restivo
EditorialIEEE Computer Society
Páginas1387-1391
Número de páginas5
ISBN (versión digital)9781728109305
DOI
EstadoPublicada - abr 2020
Evento11th IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON 2020 - Porto, Portugal
Duración: 26 abr 202029 abr 2020

Serie de la publicación

NombreIEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON
Volumen2020-April
ISSN (versión impresa)2165-9559
ISSN (versión digital)2165-9567

Conferencia

Conferencia11th IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON 2020
País/TerritorioPortugal
CiudadPorto
Período26/04/2029/04/20

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Gestión y sistemas de información
  • Educación
  • Ingeniería (todo)

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Integration of physics, mathematics and computer tools using challenge-based learning'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto