Factores que intervienen en el nivel de ausentismo del personal que labora en un centro de llamado de Barranquilla (Colombia)

Margel Parra, Nelson Lay, Karen Payares, Arleth Pareja

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

The objective of the present research study is to analyze the factors involved in absence from work by employees, working at a call center in Barranquilla (Colombia). A quantitative correlational methodology and the application of a questionnaire on the various dimensions of absenteeism are applied. The sample consists of 65 subjects who work at the call center in Barranquilla. The results show that there is a significant correlation between absence from work and the socio-demographic variables of age, job position, and length of time working at the call center. It is concluded that work absence levels are high at the call center examined, based on analyzes of risk levels, organizational culture, and engagement, which showed to be highly negative.

Título traducido de la contribuciónFactors involved in staff's absence from work at a call center in Barranquilla (Colombia)
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)77-86
Número de páginas10
PublicaciónInformacion Tecnologica
Volumen31
N.º6
DOI
EstadoPublicada - 2021

Palabras clave

  • Absenteeism
  • Call centers
  • Engagement
  • Organizational culture

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Alimentación
  • Ingeniería geotécnica y geológica
  • Energía (todo)
  • Informática aplicada
  • Estrategia y gestión
  • Ingeniería industrial y de fabricación
  • Ingeniería química (todo)
  • Empresa, gestión y contabilidad (todo)
  • General
  • Agricultura y biología (todo)
  • Informática (todo)
  • Ciencia de los materiales (todo)
  • Química (todo)

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Factores que intervienen en el nivel de ausentismo del personal que labora en un centro de llamado de Barranquilla (Colombia)'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto