Exploración de las conductas de cambio de código lingüístico en profesores de lengua extranjera de secundaria: Una perspectiva enfocada en las funciones

Marco Cancino, Gabriela Díaz

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

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Resumen

The present study sought to assess and characterise the amount of first language use that two English as a foreign language teachers used to accomplish a number of functions in two classroom modes. An adapted version of the Functional Language Alternation Analysis of Teacher Talk scheme was used to analyse teacher talk in six English as a foreign language classes at a public high school. Results showed that the first language holds a hegemonic presence in these classrooms across a wide range of pedagogical functions. It is argued that initiatives that present prescriptive approaches to foreign language use need to take into account linguistic, contextual, and idiosyncratic factors in the English as a foreign language classroom.

Título traducido de la contribuciónExploring the code-switching behaviours of chilean efl high school teachers: A function-focused approach
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)115-130
Número de páginas16
PublicaciónProfile: Issues in Teachers' Professional Development
Volumen22
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 1 jul 2020

Palabras clave

  • Code-switching
  • English as a foreign language teaching
  • Functional analysis
  • L1 use

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Educación
  • Lingüística y lenguaje

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Exploración de las conductas de cambio de código lingüístico en profesores de lengua extranjera de secundaria: Una perspectiva enfocada en las funciones'. En conjunto forman una huella única.

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