Experiencias clave de aprendizaje de adultos Chilenos en situación de vulnerabilidad: El reconocimiento como motivo de aprendizaje

Antonia Valdés, Borja Castro-Serrano

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

2 Citas (Scopus)

Resumen

This article presents a study focused on key learning experiences of adults living in conditions of social exclusion. The objective was to identify the meanings that 63 Chileans, students at a popular training institute, have about the learning experiences that have marked them the most. Methodologically, through the qualitative analysis of vignettes collected through written questionnaires, we investigated elements of their sense of recognition as learners. The results indicate that most of the key learning experiences relate to searching for recognition themes. These identified experiences allow the subject to connect with different learning motives. In our discussion of findings, we integrate concepts such as recognition, alterity, and subjectivity, aiming to contribute to the processes of reflexivity required in all qualitative research.

Título traducido de la contribuciónKey learning experiences of Chilean adults in situations of vulnerability: Recognition as a reason for learning
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)325-339
Número de páginas15
PublicaciónEstudios Pedagogicos
Volumen43
N.º3
DOI
EstadoPublicada - 1 ene. 2017

Palabras clave

  • Ethics
  • Learner identity
  • Motifs
  • Recognition

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Educación

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Experiencias clave de aprendizaje de adultos Chilenos en situación de vulnerabilidad: El reconocimiento como motivo de aprendizaje'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto