Evaluación del conocimiento pedagógico del contenido para enseñar matemáticas elementales

Leonor Varas, Nancy Lacourly, Alejandro López, Valentina Giaconi

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

11 Citas (Scopus)

Resumen

We present a study that allowed for the development of an instrument to assess a component of pedagogical content knowledge to teach mathematics: the teacher's knowledge about how students learn mathematics. This component has been described theoretically by other authors but could not be assessed reliably in mass testing. In the outcome of applying the instrument to different groups of people, we identify certain aspects of knowledge that cannot be explained by the disciplinary knowledge, although is affected by it. This kind of knowledge is detected particularly in primary school teachers with specialization in mathematics, both in service and in training.

Título traducido de la contribuciónAssesment of pedagogical content knowledge for teaching elementary mathematics
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)171-187
Número de páginas17
PublicaciónEnsenanza de las Ciencias
Volumen31
N.º1
DOI
EstadoPublicada - 2013

Palabras clave

  • Mathematical knowledge for teaching
  • Pedagogical content knowledge
  • Teacher's mathematical knowledge

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Educación

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Evaluación del conocimiento pedagógico del contenido para enseñar matemáticas elementales'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto