Estudio de perspectiva de género en estudiantes y docentes de la Universidad Austral de Chile

G. Estela Arcos, V. Irma Molina, Rosa Eugenia Trumper, C. Liliana Larrañaga, María Isabel del Río, Patricia Tomic, M. Debbie Guerra, U. Myrna Uarac, Pablo Szmulewicz

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo

4 Citas (Scopus)

Resumen

We report the results of a descriptive exploratory study of the perception of new and senior students and teachers of Universidad Austral de Chile, with regards to the concept and perspective of gender. A quantitative and qualitative approach to characterize and to explain the behavior and observed tendencies. Individual interviews structured in two dimensions, knowledge and opinion, were done to 252 students. The qualitative fieldwork was carried out with eleven focus groups of students and schools directors. The results show an undefined position with respect to knowledge and opinion in new and senior students and a traditional behavior of gender in students and school directors. This allows to infer that the university does not provide gender orientation in educative process and reproduces and legitimizes the traditional socialization of gender.

Título traducido de la contribuciónStudy of gender perspective in students and teachers from Universidad Austral de Chile
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)27-45
Número de páginas19
PublicaciónEstudios Pedagogicos
Volumen32
N.º2
EstadoPublicada - 2006

Palabras clave

  • Education
  • Gender
  • Higher education

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Educación

Huella Profundice en los temas de investigación de 'Estudio de perspectiva de género en estudiantes y docentes de la Universidad Austral de Chile'. En conjunto forman una huella única.

  • Citar esto

    Arcos, G. E., Molina, V. I., Trumper, R. E., Larrañaga, C. L., del Río, M. I., Tomic, P., Guerra, M. D., Uarac, U. M., & Szmulewicz, P. (2006). Estudio de perspectiva de género en estudiantes y docentes de la Universidad Austral de Chile. Estudios Pedagogicos, 32(2), 27-45.