Estrategia para el diseño microcurricular por resultados de aprendizaje en el contexto universitario

Alejandro Pérez Carvajal, Yamirlis Gallar Pérez, Enrique Aurelio Barrios Queipo

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

The article presents the results of a qualitative research as part of the curricular innovation process at the SEK University of Chile. In the proposal, the micro-curricular design process is characterized by learning outcomes from a constructivist approach. Participatory techniques were used, based on teamwork. The result is a micro-curricular planning strategy based on the relationship between the goal and learning outcomes that favors the design of learning in the classroom.

Título traducido de la contribuciónStrategy for microcurricular design for learning results in the university context Title in English
Idioma originalEspañol
PublicaciónEspacios
Volumen39
N.º52
EstadoPublicada - 2018
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Diseño micro-curricular
  • Learning outcomes
  • Micro-curricular design
  • Resultados de aprendizaje

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Gestión internacional y de empresa
  • Ciencia de la gestión e investigación de operaciones
  • Gestión tecnológica y de innovación

Citar esto