Estimulación auditiva como herramienta terapéutica en el trastorno del lenguaje infantil

María Francisca Alonso-Sánchez, Waldo Suárez-Zambra, María Jesús Espinoza-Salinas, Paula Ramírez-Bustamante

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo

Resumen

The use of music as a therapeutic tool to enhance the performance of language skills is a controversial issue, in fact, studies disagree in methodology and results. Because of this, a review of the evidence was performed to establish the relationship between language and music therapies or musical training. A literature search in PubMed and Cochranne was performed, after the methodological analysis 7 items were selected. According to evidence is not possible to establish the relationship between music training and music therapy and increased skills.

Título traducido de la contribuciónAuditory training on specific language impairment
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)21-27
Número de páginas7
PublicaciónMedicina Naturista
Volumen10
N.º1
EstadoPublicada - 2016

Palabras clave

  • Language
  • Music-therapy
  • Musical training
  • Specific language impairment

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Quiropráctica
  • Terapia física, deportiva y rehabilitación
  • Medicina complementaria y alternativa

Huella Profundice en los temas de investigación de 'Estimulación auditiva como herramienta terapéutica en el trastorno del lenguaje infantil'. En conjunto forman una huella única.

  • Citar esto

    Alonso-Sánchez, M. F., Suárez-Zambra, W., Espinoza-Salinas, M. J., & Ramírez-Bustamante, P. (2016). Estimulación auditiva como herramienta terapéutica en el trastorno del lenguaje infantil. Medicina Naturista, 10(1), 21-27.