Espacios de intercambio comercial en santiago de Chile: Tres maneras de aportar a la esfera pública de áreas urbanas

Elke Schlack, Rocío Hidalgo, María Jesús Arce, Carolina Fariña, Karin Villarroel

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

2 Citas (Scopus)

Resumen

Based on the premise that public space and commerce are connected in the theory derived from Max Weber, this article analyzes three different types of commerce in Santiago de Chile to illustrate how the public makes use of them. We review the spatial and social characteristics of a traditional market, a commercial gallery, and a shopping mall. It studies the morphological qualities, the inhabitants’ perceptions, and the business communities’ ways of managing and producing commercial space, as well as the implications for the spatial, social and functional integration of these spaces within the city.

Título traducido de la contribuciónRetail business spaces in santiago de chile: Three ways of contributing to the public sphere in urban areas
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)87-105
Número de páginas19
PublicaciónRevista de Estudios Sociales
Volumen2017
N.º60
DOI
EstadoPublicada - 1 abr 2017

Palabras clave

  • Commerce
  • Commercial gallery
  • Market (Thesaurus)
  • Public space
  • Shopping mall (Author)

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Estudios de género
  • Estudios culturales
  • Historia
  • Arte y humanidades (miscelánea)
  • Sociología y ciencias políticas
  • Ciencias sociales (todo)

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Espacios de intercambio comercial en santiago de Chile: Tres maneras de aportar a la esfera pública de áreas urbanas'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto