¿Es posible argumentar multimodalmente en géneros discursivos producidos por estudiantes universitarios? Encuentros y divergencias entre estudiantes y profesores

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

This article focuses on university writing practices with a multimodal approach. (KRESS, 2010; ARCHER; BREUER, 2016) In Latin America, inquiries in multimodal writing have had scarce attention, as a logocentric view predominates in the studies. (KRESS, 2010; PARODI, 2010) Therefore, we propose to broaden the gaze when approaching university writing in two senses: On the one hand, involving the students’ voice (LEA; STREET, 1998; ROMERO; ALVAREZ, 2019), on the other hand, taking the inquiries beyond the verbal mode. (BEZEMER; KRESS, 2008; VÁSQUEZ-ROCCA; VARAS, 2019) Thus, the social representations of students and teachers in relation to multimodal productions were contrasted. The results indicate that both groups recognize the importance of semiotic resources, however, their teaching is still incipient.

Título traducido de la contribuciónIs it possible to argue multimodally in discursive genres produced by college students?: Encounters and differences between students and teachers
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)813-841
Número de páginas29
PublicaciónRevista Brasileira de Linguistica Aplicada
Volumen21
N.º3
DOI
EstadoPublicada - 2021

Palabras clave

  • Multimodal coupling
  • Multimodal writing
  • Multimodality
  • University writing

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Lengua y lingüística
  • Lingüística y lenguaje

Huella

Profundice en los temas de investigación de '¿Es posible argumentar multimodalmente en géneros discursivos producidos por estudiantes universitarios? Encuentros y divergencias entre estudiantes y profesores'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto