Equidad y capital humano avanzado: Análisis sobre las políticas de formación de doctorado en Chile

Roxana Chiappa, Ana Luisa Muñoz García

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo

6 Citas (Scopus)

Resumen

Scientific productivity and economic growth have been largely used to assess the effect of doctorate education policy. From a different perspective, we analyze the expansion of doctorate scholarships in Chile from the standpoint of equity with social. During the last decade Chile has invested the largest amount of resources in graduate education. Upon conducting a case study emphasizing the qualitative component, results show that the knowledge economy paradigm dominates the rationale of the process of expansion of doctorate scholarships in Chile, while equity is not defined nor mentioned with the exception of one single initiative and some isolated criteria.

Título traducido de la contribuciónEquity and advanced Human Capital: An analysis of the doctoral formation policies in Chile
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)17-30
Número de páginas14
PublicaciónPsicoperspectivas
Volumen14
N.º3
DOI
EstadoPublicada - 2015
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Doctorate education
  • Equity
  • Graduate education
  • Public policy

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Psicología (todo)
  • Ciencias sociales (todo)

Huella Profundice en los temas de investigación de 'Equidad y capital humano avanzado: Análisis sobre las políticas de formación de doctorado en Chile'. En conjunto forman una huella única.

  • Citar esto