DOCENCIA EN EDUCACIÓN SUPERIOR: CRITERIOS Y ESTÁNDARES DE CALIDAD EN CHILE

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

This article reveals the criteria and quality standards for the institutional accreditation of the university subsystem, Law 21,091. It asks: How is the dimension of teaching and the training process understood from the criteria and quality standards for institutional accreditation? The objective is to analyze the characteristics that are manifested explicitly and implicitly on this dimension. The methodology is a documentary study from direct and indirect sources. The conclusions express the need to disaggregate the elements concerning criteria 1, 2, 3 and 4 of the Teaching Dimension and Results of the Training Process.

Título traducido de la contribuciónTEACHING IN HIGHER EDUCATION: CRITERIA AND STANDARDS OF QUALITY IN CHILE
Idioma originalEspañol
PublicaciónHuman Review. International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades
Volumen11
DOI
EstadoPublicada - 2 dic. 2022

Palabras clave

  • Accreditation
  • Criteria and Standards
  • Higher education
  • Quality
  • Quality assurance
  • Teaching
  • University

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Artes y Humanidades General

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'DOCENCIA EN EDUCACIÓN SUPERIOR: CRITERIOS Y ESTÁNDARES DE CALIDAD EN CHILE'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto