Desafíos para el desarrollo de una competencia multimodal disciplinar. El caso del género informe de política monetaria (IPOM)

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

9 Citas (Scopus)

Resumen

The study of semiotics sistems that converge in the construction of the meaning of a text, has been predominant in the last 30 years and has implied an abandonment of the logocentrist, resulting in new challenges for researchers and for those who finally read the texts. For example, university students are confronted to multimodal genres that are the key to their transition to the professional world. Therefore, the following research seeks to describe the MPR genre in wich the multisemiotic configuration is a relevant property. The findings shows that reading texts of the MPR genre requires the development of a multimodal competence that goes beyond comprehend only the verbal sistem.

Título traducido de la contribuciónChallenges for the development of a disciplinary multimodal competence. the genre monetary policy report case (MPR)
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)1095-1123
Número de páginas29
PublicaciónSigna
Volumen27
DOI
EstadoPublicada - 1 ene. 2018

Palabras clave

  • MPR
  • Multimodal competence
  • Multimodality
  • Semiotics systems

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Lengua y lingüística
  • Comunicación
  • Lingüística y lenguaje
  • Teoría de la literatura

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Desafíos para el desarrollo de una competencia multimodal disciplinar. El caso del género informe de política monetaria (IPOM)'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto