Concepciones de profesores sobre retroalimentación: Una revisión de la literatura

Gloria Contreras-Pérez, Carmen Gloria Zúñiga-González

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

9 Citas (Scopus)

Resumen

The article presents a review of empirical research on conceptions of feedback of teachers at different levels of education. Accordingly, we analyzed the results of thirteen studies that were selected from sixty-eight research papers published between 2000 and 2015. Based on a documentary analysis, we established categories that compiled common aspects and differences in the studies. Results of the analysis allowed to establish three types of conceptions: correction, praise and projective improvement. We hope that this review will contribute to the understanding of teacher feedback practices and reduce the deficit of literature about feedback in the Spanish- speaking world.

Título traducido de la contribuciónTeacher conceptions about feedbeck: A literature review
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)69-90
Número de páginas22
PublicaciónMagis
Volumen9
N.º19
DOI
EstadoPublicada - 1 ene 2017
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Evaluation
  • Feedback
  • Research
  • Teachers

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Educación

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Concepciones de profesores sobre retroalimentación: Una revisión de la literatura'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto