AUTOCONCEPTO Y BULLYING EN LA EDUCACIÓN FÍSICA DE LA EDUCACIÓN SECUNDARIA OBLIGATORIA: UNA REVISIÓN SISTEMÁTICA

J. Arcila-Arango, E. Correderas-Campuzano, C. Farias-Valenzuela, Sebastián Espoz-Lazo, F. Giakoni-Ramírez, P. Valdivia-Moral

Producción científica: Contribución a una revistaArtículo de revisiónrevisión exhaustiva

Resumen

The aim of this systematic review is to search for and analyze studies published on self-concept, bullying, and physical education in the last five years. An exhaustive search process was carried out using the PRISMA methodology, through the WOS and ERIC databases, in which a total of 12 articles in English and Spanish were selected. For this purpose, different inclusion and exclusion criteria have been followed. The results show that the improvement of CA reduces BU situations in students. It is concluded that the improvement of self-concept through Physical Education classes reduces bullying situations.

Título traducido de la contribuciónSELF-CONCEPT AND BULLYING IN SECONDARY SCHOOL PHYSICAL EDUCATION: A SYSTEMATIC REVIEW
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)1-12
Número de páginas12
PublicaciónJournal of Sport and Health Research
Volumen14
EstadoPublicada - 2022

Palabras clave

  • Bullying
  • Physical Education
  • Self-concept

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Ortopedia y medicina del deporte
  • Educación
  • Terapia física, deportiva y rehabilitación
  • Psicología educativa y evolutiva
  • Salud pública, medioambiental y laboral

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'AUTOCONCEPTO Y BULLYING EN LA EDUCACIÓN FÍSICA DE LA EDUCACIÓN SECUNDARIA OBLIGATORIA: UNA REVISIÓN SISTEMÁTICA'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto