A una década del Plan Bolonia: posibilidades y límites de su implementación en la Universidad de Barcelona

Cristián Aránguiz Salazar, Pablo Rivera-Vargas, Francisco Imbernón

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

This article presents the main results of a research carried out at the Universidad de Barcelona, which aim has been to analyze the assessment of undergraduate students about their educational trajectory in relation to learning through transversal competences promoted by the European Higher Education Area. Through the analysis of relational content, the significant representations identified from the voices of the students, teachers and grade coordinators have been characterized using collection strategies and qualitative analysis. The results have allowed us to recognize some weaknesses in the elaboration of the plans and in the training intentionality, showing a low understanding regarding the learning processes of the students.

Título traducido de la contribuciónTo a decade of the Bologna Process: possibilities and limits of its implementation in the Universidad de Barcelona
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)85-104
Número de páginas20
PublicaciónRevista de la Educacion Superior
Volumen50
N.º200
DOI
EstadoPublicada - 2021

Palabras clave

  • Bologna process
  • European higher education area
  • Students
  • Transversal competences
  • University

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Educación

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'A una década del Plan Bolonia: posibilidades y límites de su implementación en la Universidad de Barcelona'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto