• 769 Citas
  • 11 Índice h
19952019

Resultados de investigaciones por año

Si hizo algún cambio en Pure, pronto podrá verlo aquí.

Resultados de investigaciones

Filtro
Contribución a la conferencia
2016

Engineering students' perception of relevance of physics and mathematics

Zavala, G. & Dominguez, A., 26 jun 2016, 2016 ASEE Annual Conference and Exposition. American Society for Engineering Education, Vol. 2016-June.

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

2 Citas (Scopus)

Fis-mat integrated physics and mathematics: A proposal for a curricular sequence

Dominguez, A., De La Garza Becerra, J. E., Zavala, G. & Castro, C. C., 26 jun 2016, 2016 ASEE Annual Conference and Exposition. American Society for Engineering Education, Vol. 2016-June.

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

2015

Students' perception of relevance of physics and mathematics in engineering majors

Zavala, G., Dominguez, A., Millan, A. C. & Gonzalez, M., 2015, 122nd ASEE Annual Conference and Exposition. American Society for Engineering Education

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

4 Citas (Scopus)
2013

ACE: Innovative educational model to teach physics and mathematics for engineering students

Zavala, G., Dominguez, A. & Gallegos, R. R., 2013, 120th ASEE Annual Conference and Exposition.

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

4 Citas (Scopus)

Contrasting students' understanding of electric field and electric force

Garza, A. & Zavala, G., 1 ene 2013, 2012 Physics Education Research Conference. Rebello, N. S., Engelhardt, P. V. & Churukian, A. D. (eds.). American Institute of Physics Inc., Vol. 1513. p. 142-145 4 p.

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

8 Citas (Scopus)

Integrated physics and math course for engineering students: A first experience

Dominguez, A., Zavala, G. & Alanis, J. A., 2013, 120th ASEE Annual Conference and Exposition.

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

8 Citas (Scopus)

Students' difficulties in interpreting the torque vector in a physical situation

Barniol, P., Zavala, G. & Hinojosa, C., 1 ene 2013, 2012 Physics Education Research Conference. Rebello, N. S., Engelhardt, P. V. & Churukian, A. D. (eds.). American Institute of Physics Inc., Vol. 1513. p. 58-61 4 p.

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

6 Citas (Scopus)

Students' understanding of dot product as a projection in no-context, work and electric flux problems

Zavala, G. & Barniol, P., 1 ene 2013, 2012 Physics Education Research Conference. Rebello, N. S., Engelhardt, P. V. & Churukian, A. D. (eds.). American Institute of Physics Inc., Vol. 1513. p. 438-441 4 p.

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

10 Citas (Scopus)
2012

Expectancy violation in physics and mathematics classes in a student-centered classroom

Alvarado, C., Dominguez, A., Rodriguez, R. & Zavala, G., 2012, 2011 Physics Education Research Conference. Vol. 1413. p. 103-106 4 p.

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

2 Citas (Scopus)

Students' difficulties with unit vectors and scalar multiplication of a vector

Barniol, P. & Zavala, G., 2012, 2011 Physics Education Research Conference. Vol. 1413. p. 115-118 4 p.

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

9 Citas (Scopus)
2010

Electric field concept: Effect of the context and the type of questions

Garza, A. & Zavala, G., 1 dic 2010, 2010 Physics Education Research Conference, PERC. Vol. 1289. p. 145-148 4 p.

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

3 Citas (Scopus)

Students' understanding of the concepts of vector components and vector products

Zavala, G. & Barniol, P., 1 dic 2010, 2010 Physics Education Research Conference, PERC. Vol. 1289. p. 341-344 4 p.

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

13 Citas (Scopus)

Topographical characterization of electrodeposited nickel nanoparticles on an Indium Tin Oxide on glass thin film

Martinez, G. T., Zavala, G. & Videa, M., 1 ene 2010, Advanced Electron Microscopy and Nanomaterials. Trans Tech Publications Ltd, p. 65-68 4 p. (Materials Science Forum; vol. 644).

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

Understanding and interpreting calculus graphs: Refining an instrument

Perez-Goytia, N., Dominguez, A. & Zavala, G., 1 dic 2010, 2010 Physics Education Research Conference, PERC. Vol. 1289. p. 249-252 4 p.

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

5 Citas (Scopus)

Vector addition: Effect of the context and position of the vectors

Barniol, P. & Zavala, G., 1 dic 2010, 2010 Physics Education Research Conference, PERC. Vol. 1289. p. 73-76 4 p.

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

15 Citas (Scopus)
2009

Investigation of students' preconceptions and difficulties with the vector direction concept at a Mexican university

Barniol, P. & Zavala, G., 16 dic 2009, 2009 Physics Education Research Conference, PER. Vol. 1179. p. 85-88 4 p.

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

13 Citas (Scopus)
2008

Evaluation of instruction using the conceptual survey of electricity and magnetism in Mexico

Zavala, G. & Alarcon, H., 2008, 2008 Physics Education Research Conference. Vol. 1064. p. 23-25 3 p.

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

Implementing active-learning in an international context: A study in introductory physics

Zavala, G. & Kautz, C. H., 2008, Proceedings of 36th European Society for Engineering Education, SEFI Conference on Quality Assessment, Employability and Innovation. Sense Publishers

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

1 Cita (Scopus)
2007

Implementing active-learning in an international context part I: Development and implementation of instructional materials

Kautz, C. H. & Zavala, G., 2007, Proceedings of SEFI and IGIP Joint Annual Conference 2007. University of Miskolc, p. 121-122 2 p.

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

1 Cita (Scopus)

Implementing active-learning in an international context part II: Evaluation instruments and assessment of learning outcomes

Zavala, G. & Kautz, C. H., 2007, Proceedings of SEFI and IGIP Joint Annual Conference 2007. University of Miskolc, p. 123-124 2 p.

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

1 Cita (Scopus)