• 769 Citas
  • 11 Índice h
19952019

Resultados de investigaciones por año

Si hizo algún cambio en Pure, pronto podrá verlo aquí.

Resultados de investigaciones

2019

Electric field lines: The implications of students' interpretation on their understanding of the concept of electric field and of the superposition principle

Campos, E., Zavala, G., Zuza, K. & Guisasola, J., 1 ago 2019, En : American Journal of Physics. 87, 8, p. 660-667 8 p.

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo

Evaluación del entendimiento de gráficas de cinemática utilizando un test de opción múltiple en español

Zavala, G., Barniol, P. & Tejeda, S., 1 ene 2019, En : Revista Mexicana de Fisica E. 65, 2, p. 162-181 20 p.

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo

Acceso abierto

Evaluacion del entendimiento de ondas mecanicas utilizando un test de opcion multiple en espanol

Barniol, P. & Zavala, G., 1 ene 2019, En : Revista Brasileira de Ensino de Fisica. 41, 4, p. 1-9 9 p.

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo

Acceso abierto

Evaluación del entendimiento gráfico de derivada e integral definida mediante un examen en castellano de opción múltiple

Dominguez, A., Barniol, P. & Zavala, G., 1 ene 2019, En : Formacion Universitaria. 12, 6, p. 41-56 16 p.

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo

Acceso abierto

Professional development program to promote active learning in an engineering classroom

Dominguez, A., Truyol, M. E. & Zavala, G., 1 ene 2019, En : International Journal of Engineering Education. 35, 1, p. 424-433 10 p.

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo

2 Citas (Scopus)

Students' abilities to solve RC circuits with research-based educational strategies

Zavala, G. & Martinez-Torteya, C. E., 15 jun 2019, En : ASEE Annual Conference and Exposition, Conference Proceedings.

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo de la conferencia

Students' perception of teaching practice in an active learning environment

Dominguez, A. & Zavala, G., 15 jun 2019, En : ASEE Annual Conference and Exposition, Conference Proceedings.

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo de la conferencia

The design of activities based on cognitive scaffolding to teach physics

Zavala, G., 19 feb 2019, Upgrading Physics Education to Meet the Needs of Society. Springer International Publishing AG, p. 169-179 11 p.

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroCapítulo

1 Cita (Scopus)

Work-in-progress: Social networks analysis in the transition of an educational model among groups of stem teachers

Castro, E., López, I. & Zavala, G., 15 jun 2019, En : ASEE Annual Conference and Exposition, Conference Proceedings.

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo de la conferencia

2018

Faculty Development program on active learning for engineering faculty in Chile: Sharing step

Dominguez, A., Truyol, M. E. & Zavala, G., 23 jun 2018, En : ASEE Annual Conference and Exposition, Conference Proceedings. 2018-June

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo de la conferencia

2 Citas (Scopus)

Ideas de los estudiantes universitarios sobre las relaciones trabajo y energía en Mecánica en cursos introductorios de Física

Gutierrez-Berraondo, J., Zuza, K., Zavala, G. & Guisasola, J., 1 ene 2018, En : Revista Brasileira de Ensino de Fisica. 40, 1, p. e1403

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo

1 Cita (Scopus)

La prueba conceptual de electricidad y magnetismo: Análisis de confiabilidad y estudio de las dificultades más frecuentes

Barniol, P., Campos, E. & Zavala, G., 1 jun 2018, En : Ensenanza de las Ciencias. 36, 2, p. 167-192 26 p.

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo de revisión

1 Cita (Scopus)

STEM-oriented students perception of the relevance of physics

Zavala, G. & Dominguez, A., 23 jun 2018, En : ASEE Annual Conference and Exposition, Conference Proceedings. 2018-June

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo de la conferencia

1 Cita (Scopus)
2017

Analysis of reasoning paths of engineering students

Zavala, G. & Dominguez, A., 24 jun 2017, En : ASEE Annual Conference and Exposition, Conference Proceedings. 2017-June

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo

Modifying the test of understanding graphs in kinematics

Zavala, G., Tejeda, S., Barniol, P. & Beichner, R. J., 31 ago 2017, En : Physical Review Physics Education Research. 13, 2, 020111.

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo

12 Citas (Scopus)

Naturaleza de la ciencia: Efecto de variables profesionales y soc iodemográficas

Tecpan-Flores, S. & Zavala-Enríquez, G., 1 jul 2017, En : Magis. 10, 20, p. 11-34 24 p.

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo

4 Citas (Scopus)

Spray-assisted layer-by-layer assembly of decorated PEI/PAA films: morphological, growth and mechanical behavior

Ortega, E., Zavala, G., Gracia-Pinilla, M. A., de Casas, E., Guzman, V. & Menchaca, J. L., 1 jul 2017, En : Journal of Coatings Technology Research. 14, 4, p. 927-935 9 p.

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo

3 Citas (Scopus)

Students' conceptual difficulties in hydrodynamics

Suarez, A., Kahan, S., Zavala, G. & Marti, A. C., 28 nov 2017, En : Physical Review Physics Education Research. 13, 2, 020132.

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo

2 Citas (Scopus)

Teaching mathematics using active learning: Teachers' preparation in Chile

Dominguez, A., Zavala, G. & Truyol, M. E., 24 jun 2017, En : ASEE Annual Conference and Exposition, Conference Proceedings. 2017-June

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo

1 Cita (Scopus)

Test of Understanding Graphs in Calculus: Test of students' interpretation of calculus graphs

Dominguez, A., Barniol, P. & Zavala, G., 2017, En : Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education. 13, 10, p. 6507-6531 25 p.

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo

6 Citas (Scopus)
2 Citas (Scopus)
2016

A tutorial worksheet to help students develop the ability to interpret the dot product as a projection

Barniol, P. & Zavala, G., 2016, En : Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education. 12, 9, p. 2387-2398 12 p.

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo

8 Citas (Scopus)

Engineering students' perception of relevance of physics and mathematics

Zavala, G. & Dominguez, A., 26 jun 2016, 2016 ASEE Annual Conference and Exposition. American Society for Engineering Education, Vol. 2016-June.

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

2 Citas (Scopus)

Fis-mat integrated physics and mathematics: A proposal for a curricular sequence

Dominguez, A., De La Garza Becerra, J. E., Zavala, G. & Castro, C. C., 26 jun 2016, 2016 ASEE Annual Conference and Exposition. American Society for Engineering Education, Vol. 2016-June.

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

Mechanical waves conceptual survey: Its modification and conversion to a standard multiple-choice test

Barniol, P. & Zavala, G., 2016, En : Physical Review Physics Education Research. 12, 1, 010107.

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo

6 Citas (Scopus)
2015

Actitudes hacia la ciencia de estudiantes de educación preuniversitaria del centro de México

Villafuerte, L. P., Serrato, A. R. G. & Zavala, G., 1 sep 2015, En : Revista Eureka. 12, 3, p. 475-490 16 p.

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo de revisión

2 Citas (Scopus)

Calculation of vector components: A tutorial worksheet to help students develop a conceptual framework

Barniol, P. & Zavala, G., 2015, En : Revista Brasileira de Ensino de Fisica. 37, 3, 3501.

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo

4 Citas (Scopus)

Students' perception of relevance of physics and mathematics in engineering majors

Zavala, G., Dominguez, A., Millan, A. C. & Gonzalez, M., 2015, 122nd ASEE Annual Conference and Exposition. American Society for Engineering Education

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

4 Citas (Scopus)
2014

Dificultades en los conceptos de dirección y sentido de un vector de estudiantes hispanohablantes

Barniol, P. & Zavala, G., 2014, En : Journal of Science Education. 15, 2, p. 86-90 5 p.

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo

Evaluación del entendimiento de los estudiantes en la representación vectorial utilizando un test con opciones múltiples en español

Barniol, P. & Zavala, G., 1 jul 2014, En : Revista Mexicana de Fisica E. 60, 2, p. 86-102 17 p.

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo

3 Citas (Scopus)
14 Citas (Scopus)

Test of understanding of vectors: A reliable multiple-choice vector concept test

Barniol, P. & Zavala, G., 17 jun 2014, En : Physical Review Special Topics - Physics Education Research. 10, 1, 010121.

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo

29 Citas (Scopus)
2013

ACE: Innovative educational model to teach physics and mathematics for engineering students

Zavala, G., Dominguez, A. & Gallegos, R. R., 2013, 120th ASEE Annual Conference and Exposition.

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

4 Citas (Scopus)

Contrasting students' understanding of electric field and electric force

Garza, A. & Zavala, G., 1 ene 2013, 2012 Physics Education Research Conference. Rebello, N. S., Engelhardt, P. V. & Churukian, A. D. (eds.). American Institute of Physics Inc., Vol. 1513. p. 142-145 4 p.

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

8 Citas (Scopus)

Integrated physics and math course for engineering students: A first experience

Dominguez, A., Zavala, G. & Alanis, J. A., 2013, 120th ASEE Annual Conference and Exposition.

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

8 Citas (Scopus)

Students' difficulties in interpreting the torque vector in a physical situation

Barniol, P., Zavala, G. & Hinojosa, C., 1 ene 2013, 2012 Physics Education Research Conference. Rebello, N. S., Engelhardt, P. V. & Churukian, A. D. (eds.). American Institute of Physics Inc., Vol. 1513. p. 58-61 4 p.

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

6 Citas (Scopus)

Students' understanding of dot product as a projection in no-context, work and electric flux problems

Zavala, G. & Barniol, P., 1 ene 2013, 2012 Physics Education Research Conference. Rebello, N. S., Engelhardt, P. V. & Churukian, A. D. (eds.). American Institute of Physics Inc., Vol. 1513. p. 438-441 4 p.

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

10 Citas (Scopus)
2012

Expectancy violation in physics and mathematics classes in a student-centered classroom

Alvarado, C., Dominguez, A., Rodriguez, R. & Zavala, G., 2012, 2011 Physics Education Research Conference. Vol. 1413. p. 103-106 4 p.

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

2 Citas (Scopus)

Students' difficulties with unit vectors and scalar multiplication of a vector

Barniol, P. & Zavala, G., 2012, 2011 Physics Education Research Conference. Vol. 1413. p. 115-118 4 p.

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

9 Citas (Scopus)
2010

A professional development course with an introduction of models and modeling in science

Zavala, G., Alarcon, H. & Benegas, J., 2010, Modeling Students' Mathematical Modeling Competencies. Springer US, p. 491-500 10 p.

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroCapítulo

1 Cita (Scopus)

Electric field concept: Effect of the context and the type of questions

Garza, A. & Zavala, G., 1 dic 2010, 2010 Physics Education Research Conference, PERC. Vol. 1289. p. 145-148 4 p.

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

3 Citas (Scopus)

Electrodeposition of nickel-molybdenum nanoparticles for their use as electrocatalyst for the hydrogen evolution reaction

Videa, M., Crespo, D., Casillas, G. & Zavala, G., 1 dic 2010, En : Journal of New Materials for Electrochemical Systems. 13, 3, p. 239-244 6 p.

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo

12 Citas (Scopus)

Students' understanding of the concepts of vector components and vector products

Zavala, G. & Barniol, P., 1 dic 2010, 2010 Physics Education Research Conference, PERC. Vol. 1289. p. 341-344 4 p.

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

13 Citas (Scopus)

Surface characterization and Co 2 reduction using electrodeposited silver particles over TiO 2 thin film

Cueto, L. F., Martínez, G. T., Zavala, G. & Sánchez, E. M., 15 feb 2010, En : Journal of Nano Research. 9, p. 89-100 12 p.

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo

8 Citas (Scopus)

Topographical characterization of electrodeposited nickel nanoparticles on an Indium Tin Oxide on glass thin film

Martinez, G. T., Zavala, G. & Videa, M., 1 ene 2010, Advanced Electron Microscopy and Nanomaterials. Trans Tech Publications Ltd, p. 65-68 4 p. (Materials Science Forum; vol. 644).

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

Understanding and interpreting calculus graphs: Refining an instrument

Perez-Goytia, N., Dominguez, A. & Zavala, G., 1 dic 2010, 2010 Physics Education Research Conference, PERC. Vol. 1289. p. 249-252 4 p.

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

5 Citas (Scopus)

Vector addition: Effect of the context and position of the vectors

Barniol, P. & Zavala, G., 1 dic 2010, 2010 Physics Education Research Conference, PERC. Vol. 1289. p. 73-76 4 p.

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

15 Citas (Scopus)
2009

Electrodeposition of nickel particles and their characterization

Martínez, G. T., Zavala, G. & Videa, M., ene 2009, En : Journal of the Mexican Chemical Society. 53, 1, p. 7-11 5 p.

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo

8 Citas (Scopus)

Investigation of students' preconceptions and difficulties with the vector direction concept at a Mexican university

Barniol, P. & Zavala, G., 16 dic 2009, 2009 Physics Education Research Conference, PER. Vol. 1179. p. 85-88 4 p.

Resultado de la investigación: Contribución a los tipos de informe/libroContribución a la conferencia

13 Citas (Scopus)